1. Haberler
  2. Dünya
  3. Louvre Müzesi soygunu reklamda alay konusu oldu

Louvre Müzesi soygunu reklamda alay konusu oldu

Paris’te tarihin en büyük müze soygunlarından biri yaşandı. Olayın ardından Alman vinç şirketinin yaptığı yaratıcı reklam paylaşımı gündem oldu.

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

 

19 Ekim sabahı Paris’te, sıradan bir gün tarihin en sansasyonel  soygunlarından birine sahne oldu. Dünyanın en çok ziyaret edilen müzesi olan Louvre’da, 3. Napolyon’un eşi Kraliçe Eugénie’ye ait taç ve mücevherler güpegündüz çalındı. Fransa hükümetini 88 milyon euro zarara uğratan soygunda, kraliçenin tacı hırsızlar kaçarken yere düştü.

Soygunun yalnızca 7 dakikada gerçekleşmesi, Alman vinç şirketi Böcker’in reklam kampanyasında yer buldu. Şirket, paylaştığı görselde “Hızlı hareket etmek istiyorsanız” sloganını kullanarak olaya göndermede bulundu.

GÜVENLİK AÇIKLARI VE İSTİFA

Olayın ardından müze müdürü Laurence des Cars istifasını sundu. Dün Senato Kültür Komisyonu’nda ifade veren Des Cars, kameraların yetersizliği gibi güvenlik açıklarının bu büyük başarısızlıkta etkili olduğunu belirtti.

İçişleri Bakanı Nuñez, alarm sisteminin çalıştığını ancak kameraları izlemekle görevli personel eksikliğinin hırsızlara zaman kazandırdığını açıkladı. Ayrıca çalınan mücevherlerin sigortasız olduğu ortaya çıktı — bu durumun devlet koleksiyonlarında sıkça görülen bir uygulama olduğu belirtildi.

İKİ GÜN SONRA BİR SOYGUN DAHA

Bu olayın ardından Fransa’nın kuzeydoğusundaki Langres kentinde bulunan Denis Diderot Aydınlanma Evi Müzesi, 21 Ekim’de soyuldu. Yaklaşık 2 bin adet 18. ve 19. yüzyıla ait madeni para çalındı.

ALMAN ŞİRKETTEN GÜNDEM OLAN PAYLAŞIM

Werne merkezli Böcker firması, sosyal medyada Louvre Müzesi soygunun merdiven fotoğrafını paylaşıp altına şu ifadeleri ekledi:
“Hızlı hareket etmek istiyorsanız”
“Böcker Agilo vinçleri, mücheverlerinizi 400 kg’a, 42 metreye kadar ıslık gibi sessizce taşır.”

Louvre Müzesi soygununu tiye alan bir paylaşım da İsveç merkezli mobilya şirketi IKEA’dan geldi. Şirket, Instagram hesabında yaptığı gönderide “Taç mücevherlerinizi koruyamaz…” notuyla cam fanus ürününü tanıtarak olaya esprili bir şekilde gönderme yaptı.

Louvre Müzesi soygunu reklamda alay konusu oldu
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir